Wachten.....haha - Reisverslag uit Milaan, Italië van Stefan Scheenstra - WaarBenJij.nu Wachten.....haha - Reisverslag uit Milaan, Italië van Stefan Scheenstra - WaarBenJij.nu

Wachten.....haha

Door: Stefan Scheenstra

Blijf op de hoogte en volg Stefan

29 September 2010 | Italië, Milaan

8 dagen zijn alweer voorbij nadat ik me laatste verslag heb geschreven. En ik moet gewoon nadenken wat ik ook alweer heb gedaan in al die dagen. Er gebeurt namelijk zoveel, dat ik me smsjes moet terug kijken wat voor castings ik ook al weer heb gedaan op die dag om weer een beeld van de hele dag zelf te krijgen.

Op woensdag zou ik om 3 uur fitting hebben voor de chocolade reclame voor die dag erna, en ik had 2 castings. Toen ik naar de eerste casting liep zag ik al van ver af aan een enorm lange rij, gelukkig stond Shaun al in de rij en ben ik heel sneaky vooraan gaan staan. Toch kon ik een paar boze blikken niet ontwijken. Nadat we terug liepen naar de tram werd ik opgebeld door mijn booker dat de fitting niet zou door gaan. Misschien zou het later worden maar dan zou hij me nog bellen. Ondertussen naar de 2de casting voor FILA. Waar zoals overal 1 of 2 polaroid fotootjes gemaakt werden en dan kan je weer gaan. Eenmaal thuis gekomen wordt ik opgebeld door me booker om naar de fitting te gaan. Daar aangekomen was er één of ander probleem en heb ik eerst 1,5 uur moeten wachten, ongelooflijk saai. En ik wou graag snel weg omdat ik zou naar een sushi aperitivo zou gaan. Eindelijk rond een uur of half 7 konden we de kleding gaan passen, vond de regisseur het niet goed, weer andere kleding aan. En uiteindelijk moesten ze hele nieuwe kleding maken voor mij en was ik dus eigenlijk daar 3/ 4 uur voor niks geweest. Gelukkig was de dag niet voorbij en sloot ik het goed af met lekkere sushi. Italië is wat eten betreft een geweldig land, je betaalt 10 euro en je kunt onbeperkt sushi eten en je krijg 1 gratis drankje. Na het eten heb ik mijn eerste echte Italiaanse ijsje gehaald wat beter was dan elk ijsje wat ik in Nederland had gegeten. Gelukkig heb ik die herinnering een beetje kunnen onderdrukken want anders zou ik nu elke dag ijs eten, maar toch ging ik in ieder geval met een lekker gevoel naar bed toe.

De dag van het wachten(en daarom van het eten) kan ik wel als deze dag omschrijven. Om 8 uur moest ik op het centraal station zijn waar we in het gebouw zelf de reclame zouden opnemen. Na een uur wachten gingen we de make-up in, en toen begon het nog meer wachten. De kleding was nog niet klaar en voordat we begonnen met het maken van de film was het half 1 en had ik al heel wat broodjes en koekjes op. Dat was het voordeel, er was een goede catering en je kon zoveel pakken als je wou. Met een volle buik ging ik ervaren hoe een film/reclame maken zou zijn, gelukkig moest ik een jurk aan en konden ze me opgezwolle buik niet zien haha. Film maken is voor een groot deel alles wel 10x over doen voordat het eindelijk goed is, best irritant als jij iets heel makkelijks moet doen en die andere het telkens fout doet. Ik zat alleen in de eerste twee shots, in het eerste shot moest ik de trompet bespelen. En in het 2de shot moest ik weglopen(vrij makkelijk). Daarna gingen we alweer lunchen, heerlijke lasagne gehad. We moesten nog blijven want misschien zou ik en de andere Griekse trompetman nog in meer shots komen. Na 4 uur wachten en toekijken en eten hoefden we uiteindelijk toch niet meer dus zijn we snel om gaan kleden en was het ook alweer 8 uur s’avonds. Ik was enorm moe van het wachten en niks doen dus ben na een film vroeg me bed ingedoken ik had namelijk een casting van Dolce&Gabbana de volgende ochtend.

Om 10 uur moest ik bij de D&G casting zijn, niet wetend dat het ook echt in het D&G gebouw was. Toen ik binnenliep zag alles er zo mooi uit. Zo’n enorme ingang met een zilveren bordje met Dolce and Gabbana erop. Van binnen was alles van glas. Er zat achter een desk een secretaresse net zoals in een film haha. Die de man opbelde voor me waarbij ik de casting had, mijn booker had speciaal voor mij deze casting op vrijdag gezet, omdat ik donderdag de reclame moest doen. Vond ik al eigenlijk al wel gaaf aangezien je normaal met 20 jongens er zit en nu zat ik er helemaal alleen. Ik moest een jacket aan en het zat allemaal wel goed dacht ik. Versta natuurlijk geen Italiaans maar ze waren dacht ik wel tevreden aangezien ze me maandag weer wilden zien. Blij liep ik het gebouw uit op naar de 2de casting die op mijn eigen agency was voor een gratis fotoshoot. En die kan ik wel gebruiken aangezien ik nu nog maar 5 foto’s heb in me book en de meesten hebben bijna een book vol met foto’s. Als je dan bij een klant komt zien ze al meteen aan je book dat je onervaren bent en dan kiezen ze je minder snel. Dus binnenkort heb ik weer een fotoshoot. Het was pas 11 uur en ik had al 2 geslaagde castings en dat voelde goed. Thuis snel even wat gegeten en op voor de 3de casting waar ongeveer alle modellen uit heel Milaan waren, heb daar meer dan één uur staan wachten. Gelukkig was mijn huisgenoot Guilherme mee, hele aardige Braziliaan. Uiteindelijk werden we allebei niet gekozen. Wel kregen we een special inviting voor een private party voor de zondag daarop, ze vonden ons dus blijkbaar wel leuk. Maar niet leuk genoeg! Toen we terug liepen begon het hard te regenen en konden we het niet laten om even bij de Mc Donalds te gaan schuilen haha.

De avond zouden we rustig aan doen, tot dat Shaun aankwam met een paar drankjes haha. Later zijn we met ze 3en(Shaun Guilherme en ik) uit gegaan in Club 11 waar de drankjes veelste duur zijn, en aangezien we zonder PR waren moesten we nu zelf betalen, gelukkig hadden we thuis al wel genoeg gedronken.

Zaterdag was een rustige dag voor mij, ben even mee gegaan met Guilherme naar een casting en we zijn even door het centrum van Milaan gelopen waar ik eindelijk mezelf maar is getrakteerd heb op een paar nieuwe schoenen. Want met die kloffies die ik had kan ik natuurlijk niet meer mee rond lopen in het trendvolle Milaan haha. S’avonds had Shaun nog een casting in een bar waar we misschien heen wilden gaan, maar het was een gaybar en daar had ik dus niet echt zin in. Dus ben ik vroeg me bed in gegaan.

Zondag ben ik met de andere Braziliaanse huisgenoot Joao voor het eerst naar zijn fitness gegaan. Ben gewoon doorgelopen alsof ik lid was en ze vroegen nergens naar. Lekker gratis fitnessen(gierige Hollander). Met ze 2en is fitnessen toch beter, we hadden een goede workout waar ik de volgende dag nog spierpijn van over zou houden. Daarna heb ik voor het eerst in me leven gnocchi gehad, wat erg lekker was. Ik zou alle recepten die ik hier voorgeschoteld krijg op moeten schrijven want die dag daarvoor had ik ook al heerlijke rijst gehad. Brazilianen kunnen koken en het gaat heel anders dan hoe ze dat in Nederland doen. Ik ben inmiddels al helemaal aangepast aan de eet tijden van de Italianen. Lunch rond een uur of 3 en dan avond eten rond 8. In de avond gingen we naar een aperitivo van een nieuwe bar-club/restaurant genaamd Bobino. Erg leuk met een mooi buitengedeelte waar je op lekkere banken kon relaxen. Uiteindelijk heb ik het niet laat gemaakt aangezien ik de volgende dag weer om 10 uur een afspraak met D&G had.

Vandaag moest ik een heel pak aan van D&G en werden er weer wat foto’s gemaakt. Ik vond het al wel bijzonder aangezien ik weer de enige was. Ze zochten iemand die precies het jasje paste van het pak en volgens mij paste het. Nu alleen maar afwachten of ik er nog meer van hoor. In de middag ben ik weer gaan fitnessen. En voor de rest van de dag niet heel veel gedaan. Jammer genoeg nog niks gehoord van D&G waar ik natuurlijk wel heel erg nieuwsgierig naar ben. Ik hoorde dat het namelijk meteen 3 opdrachten in 1 zou zijn dus daar kan ik wel weer een paar leuke schoenen van kopen(ook voor jou hoor Lisetje haha). ’s Avonds vroeg me bed in gegaan en een film gekeken met het pas verliefde koppel: Julie en Joao. Goede vechtfilm dus dat was zeer romantisch voor hen. Ik ben halverwege in slaap gevallen dus ik weet niet wat ze toen gedaan hebben;).

Dinsdag had ik voor het eerste een casting ON REQUEST. Dat houdt in dat ze speciaal naar je gevraagd hadden. Ik heb er weinig van gemerkt want ze behandelde me net zo als al de andere en ik werd er uiteindelijk ook niet voor gekozen. De 2de casting was nog erger want ik had meer dan een uur gewacht en dan komen ze zeggen dat je haar te kort is aan de voorkant. Ben je dan mooi klaar mee. Joao en ik hadden deze dag geen zin om te fitnessen dus we laste maar een rustdag in aangezien ik me buikspieren nog voelde van 2 dagen daarvoor.

Woensdag de dag van vandaag dacht ik lekker uit te kunnen slapen maar dat werd verstoord toen om 9 uur me telefoon ging en me booker me vertelde dat ze iemand nodig hadden voor een paar uur showroom om half 10. Een kwartier te laat kwam ik aan, wat overigens niemand door had. Er zouden 2 klanten komen die dan naar de kleding zouden kijken die we zouden moesten showen. Was met nog een ander Italiaans meisje, naja vrouw was alweer 25(best oud voor een vrouwelijk model, ze wou nu ook tv actrice worden aangezien ze zich heel oud ging voelen tussen al die 15/16 jarige Russische modellen). Na 4 uur wachten had één van de klanten zelf alles gepast en hoefde de 2de klant alleen maar wat dames kleding te zien. Naja dat was makkelijk geld verdienen maar ook saai met patience spelen op de telefoon(patience spelen zit in de familie denk ik). Daarna ben ik langs de agency gegaan om wat dingen te bespreken en nieuwe polaroid foto’s te maken. Vandaag heb ik een heerlijke pasta gemaakt voor mezelf en me huisgenoten. En ze zijn onder de indruk van me kookkunsten haha.

Ik ga nu lekker een film kijken, heb morgen toch pas een casting rond 3 uur dus ik kan heerlijk uitslapen!!

Xxxxx Stefan

  • 30 September 2010 - 15:39

    Anke:

    Leuk allemaal, maar die schoenen wil ik ook wel. We komen snel een keer. liefs mama

  • 04 Oktober 2010 - 21:10

    Matthijs:

    Supertof man al die verhalen! Wist niet dat je ook zo kon schrijven:p ik ben benieuwd naar alle foto's
    Spreek je snel weer!

  • 18 April 2012 - 08:36

    Anneke Laverman:

    iCk HoU VánN jOuwW! Sg@tjeee!!!
    J3 b3Nt g3W3ldiGG!! iCck w33T w@@r Jy wOontT!! :$ :$
    WiL jY v3rk3RinG m3t MII??

    KOesj@hh!! JOuww vrOuwtjUhh!!
    vOOr @ltyd!! :$ :$ (A) ;)

    pSs: ZO3k mU Opp gOOgl3!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Milaan

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 November 2010

Het einde nadert....

16 November 2010

Milano

26 Oktober 2010

Famliy time!

15 Oktober 2010

Beste allen

14 Oktober 2010

Het leven
Stefan

Actief sinds 12 Sept. 2010
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 42733

Voorgaande reizen:

13 September 2010 - 02 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: