De eerste paar dagen! - Reisverslag uit Milaan, Italië van Stefan Scheenstra - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen! - Reisverslag uit Milaan, Italië van Stefan Scheenstra - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen!

Door: Stefan Scheenstra

Blijf op de hoogte en volg Stefan

17 September 2010 | Italië, Milaan

Ik heb tegen iedereen gezegd dat ik om de zoveel tijd een stukje zou schrijven over wat ik allemaal aan het doen ben hier in Milaan. Inmiddels al voor mijn 5de dag hier, de tijd lijkt te vliegen.

De eerste dag dat ik hier aan kwam rond een uur of drie, werd ik opgehaald door Luca ” my agent”. We zijn even langs de agency(het modellenbureau) gegaan om kennis te maken en te kijken wat ik nou allemaal zou gaan doen de aankomende tijd in Milaan. In eerste instantie zou ik eerst 2 weken gaan oefenen, maar toen wilden ze me al meteen laten werken. Wat ik achteraf overigens niet erg vond. Want anders heb je zo weinig te doen. Nadat ik op de agency was geweest ging ik naar me appartement waar ik 2 van de 3 huisgenoten ontmoette: shaun(Australiër) en juao(Braziliaan). Ik ben die avond vroeg me bed ingegaan aangezien ik nogal moe was van de reis en ik de volgende ochtend om half 10 op de agency moest zijn, en daar wel de tijd voor nodig had omdat ik nog nooit eerder het openbaar vervoer in Milaan had gebruikt.

Nadat ik de volgende dag keurig op tijd op zijn Hollands 10 voor half 10 aan klopte bij de agency. Deed er niemand open, blijkbaar starten Italianen wat later met werken. Eenmaal binnen kreeg ik uitleg over waar de 3 castings waren, en kreeg ik een kaart. En die heb je echt nodig, want je moet alles zelf zoeken. En zeker als je nieuw bent, heb je natuurlijk nog niemand om samen mee te reizen. Aangekomen op de eerste casting voor Benneton moest ik een veelste kleine trui aan(later was ik ook niet gekozen hiervoor). Na lekker in de zon gezeten te hebben ging ik de 2de casting in, waar ik nauwelijks binnen was en meteen weg kon, aangezien ik blond was. Op naar de 3de, na een uur wachten bij de casting kwamen ze vertellen dat je een muziek instrument moest kunnen bespelen en dat er een fout was gemaakt met 2morrowmodels(mijn agency). Dus kon ik ook gaan, hierdoor ontmoette ik wel meteen 2 andere jongens van mijn agency. Eenmaal terug op de agency was het een drukke dag geweest maar wel leuk, al heel veel van Milaan gezien. Maar de drukte was nog niet voorbij aangezien er plotseling een casting was voor GF(Italiaans merk). Chris(jongen uit Zwitserland die ik ontmoet had, en ook van mijn agency) en ik moesten met ze 2en naar de casting. Deze casting was voor 1 dag showroom(dat is kleding aan doen, laten zien en je kan weer gaan haha) en ze kozen mij. Dus mijn dag was goed, aangezien ik binnen 1 dag al meteen een opdracht had.

En het werd nog beter zelfs. Na de casting ontmoette ik een meisje Julie via Chris want zei komt ook uit Zwitserland en zei zit een appartement naast mij. En ze vroeg of ik mee ging naar zo’n feestje. Ik dacht waarom niet, altijd leuk nieuwe mensen ontmoeten. En het mooie was, we werden opgehaald door een PR(jongens die voornamelijk vrouwelijke modellen naar feestjes vragen zodat het aantrekkelijk wordt voor andere mensen) in een mooie cabrio auto. Eenmaal aangekomen kreeg iedereen een drankje, ik dacht het is vast een rondje van het huis. Maar daarna wou ik wat halen en kreeg ik het ook zo mee, bleek dus dat wij als modellen niks hoefde te betalen voor al het eten en drinken dus dat was lekker(scheelt weer wat mam:P). Rond een uur of 1 werden we weer thuisgebracht.

De volgende dag had ik dus meteen me eerste echte werk te doen, aangezien mijn booker(degene die je castings regelt) zei dat ik op tijd moest zijn. Was ik stipt op tijd, en moest ik in een klein kamertje gaan zitten tot dat ik geroepen werd. Er waren nog 3 modellen, het zou druk worden vandaar dat er meer mensen nodig waren. Na een tijdje wachten bleek dat 2 grote klanten niet kwamen, dus na 6 uur, ja 6 uur wachten hadden we eindelijk iets te doen voor een kwartier. Daarna weer 2 uur wachten en dan een half uur wat gedaan. Dus dit was een lange saaie dag, al hoewel de kleren die ik aan deed wel super gaaf waren. S’avonds zijn we even wat wezen drinken bij het filmfestival.

Donderdag kon ik uitslapen en had ik maar 1 casting. Thuis aangekomen ontmoette ik me 3de huisgenoot genaamd Guilherme ook een Braziliaan. En wat wel grappig is hij heeft een vriendin uit Nederland gehad voor 5 jaar en hij spreekt een beetje Nederlands en kent Marco Borsato. En voor de rest was het vooral een dag van niks doen.

Vandaag had ik 2 castings, de eerste was een casting voor het krijgen van ook een agency in Parijs en de 2de voor Liu Jo een kledinglijn uit Milaan. Allebei verliepen ze goed, en voor de 2de sta ik in option? Zelf heb ik net gevraagd aan de andere modellen wat dat betekent, en het was goed want dan zit je in een soort van selectie waar ze uitkiezen.

Sorry voor dit hele lange verslag, ik zou het de volgende keer korter maken;).

Groetjes en voor degene die het wil kusjes

Stefan

  • 19 September 2010 - 10:47

    Stephanie:

    leuk stefan, het verhaal mag volgende keer nog wel langer hoor

  • 20 September 2010 - 10:43

    Anke Scheenstra:

    die kusjes wil ik wel. fijn dat het zo goed gaat. liefs mama

  • 20 September 2010 - 11:38

    Take:

    Respect modelletje ;)
    Enjoy it!

  • 20 September 2010 - 17:02

    Lisa Breemer:

    Hee Steef, wat klinkt dat allemaal spannend en gaaf zeg! Ben benieuwd naar alle foto's! Heel veel plezier nog, xxx

  • 21 September 2010 - 20:09

    Gijs En Dennis :

    Wij willen die kusjes ook wel! hou het lekker lang man is juist interessant!neem je ook van alle merken die je regelt kleding mee voor mij? suc6 WM en p.s Dennis heeft met de bovenbuurvrouw de lakens gedeelt, jammer Bert!

  • 26 September 2010 - 22:13

    Reisleidster ;):

    Hee stefan,

    Ik wist niet dat je naar Milaan ging, 2 maanden weg..wel lang hoor! Geniet ervan, het is voorbij voor je het weet, en ik kan het weten :P..
    veel liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Milaan

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 November 2010

Het einde nadert....

16 November 2010

Milano

26 Oktober 2010

Famliy time!

15 Oktober 2010

Beste allen

14 Oktober 2010

Het leven
Stefan

Actief sinds 12 Sept. 2010
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 42729

Voorgaande reizen:

13 September 2010 - 02 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: